måndag 11 augusti 2008

Tidig morgon


Idag gick jag upp lite tidigare än vanligt. Tänkte att jag skulle hinna med nånting innan jag och Sigrid ger oss av till på besök till Alexandra. Så min tanke var ju egentligen att jag skulle låta Sigrid sova till nio som vanligt men nu var hon så morgonpigg idag att det bara var till att ta upp henne. Nu sitter hon här och kramar om sin lilla råtta med prinsesskrona och klänning, som hon fick av sin farmor. Ibland tar hon upp den i ena handen och pruttar med munnen och i andra stunden pratar hon något låtsasspråk med den. Himla pratig har hon blivit de senaste dagarna, såpass att hon stått i gåstolen och pratat med nyhetsuppläsarna som hörs ur högtalarna i vardagsrummet. Hon tror väl att rösten sitter inne i högtalaren och pratar med henne.

Hon verkar absolut inte ha några planer på att somna om och jag får väl tänka om lite nu eftersom det blir lite knasigt med mattiderna när hon vaknar så här dags. Om hon äter gröt nu direkt kommer hon att var hungrig vid tio igen, och då ska jag helst vara på bussen. Så jag får se hur vi löser det.

Ha en fin dag nu i alla fall allihopa!

Inga kommentarer: