lördag 9 augusti 2008

myskväll


Igår hade vi lite myskväll framför tv:n när Emil kommit hem från jobbet. Vi åt lite frukt, bröd och ostar. Så gott!

Idag ska jag försöka tvätta lite. Även blommorna ska vattnas. Sigrid har precis fått bada, som hon alltid tycker är roligt. Nu sitter hon och tjatar för fullt här jämte mig. Igår fick hon smaka på majskrokar och det var ju populärt. Den första åt hon upp själv, den andra ville hon att jag skulle hålla i medan hon smaskade på den.

Igår handlade jag även en spontan present till en vän som jag ska träffa på måndag. De har visserligen flyttat till hus för ungefär ett halvår sedan, så jag får räkna det som en lite sen inflyttningspresent. Fick bli en cult change-bricka med tre manschetter. Två gracilis i grått och en vanlig svart. Passar in hos dem i deras snygga kök. Jag tror inte hon följer bloggen, så därför gör det inte så mycket att jag avslöjar presenten här.

Japp, det var väl allt för nu. Ska ta tag i vad som behöver göras här hemma och nu verkar det även som att Sigrid behöver lite lunch.

Inga kommentarer: