onsdag 6 augusti 2008

Spånar vidare på namn:

Vad tycker ni om

Flicka: Viola, Freja, Irma, Astrid, Iris?


Pojke: Alvar, Valter, Ville, Olle?

Barnet kommer att heta Stormvall i efternamn.

Är det viktigt att barnet har en namnsdag i almanackan? Och speciellt nu när ena barnet har det, måste då andra också ha det för att det ska vara rättvist? Och om du skulle välja ett namn, har då statistiska centralbyråns topplista över namn varje år någon inverkan i valet? Väljer du då helst ett namn som finns med eller vill du försöka få ett namn som inte finns på listan?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina namn, det är alltid svårt det där. För mig var det solklart vad våra barn skulle heta. En har inte namnsdag och det var inget vi tänkte på hellre. Vi valde rätt ovanliga namn, i dag är de dock lite mer poppulära.

~Livet i byn

Anonym sa...

Så söt eran Sigrid är! Fina namn ni tänker på, jag gillar Freya och Ville bäst av de namnen du skrivit. jag älskar namn, jag jobbar på BB och måste alltid fråga vad barnen ska heta och blir så frustrerad när de inte har valt något! ;)

Anonym sa...

Olof är fint också.

Anonym sa...

Heej!
Hittade hit av en slump.
Fin och bra blogg du har.
jag tycker Siri & Astrid eller Siri & Valter.
Så fina namn!!

/Tessan

Anonym sa...

Oj förlåt, menar ju Sigrid & Astrid och Sigrid & Valter

/Tessan

Anonym sa...

Irma är fint.. embla heter de i andra namn.. *ler* men visst e de svårt me namnen!!!!

Anonym sa...

Fina namn, gillar Freja :)

Själv hade jag nog varit en elak mamma och döpt dem till nåt udda som Sascha, Miranda(favvonamn), Chaney (min pojkväns kusins barn heter det, så fint) eller nåt ;)

Annars tycker jag Joel är fint, det heter min bror ifs så det skulle nog vara förvirrande med två i familjen :)