lördag 23 augusti 2008

Lite sång och funderingar

Igår upptäckte jag att det var Takida som väsnades i Folkts Park, så jag satt ute på balkongen njöt en smula av musiken. Ända fram till slutet av spelningen faktiskt.

Så med lite inspiration från kvällen igår, lägger jag upp lite ljuvlig Takida här på bloggen också. Videon är inte den skojsigaste kanske, men musiken är kanon! Kan ju vara bra att lyssna på medans man ögnar igenom texten jag skrivit nedan.



Sen vill jag bara ta upp en liten sak som jag upptäckte innan. Det här med bilder på bloggen och så. Jag bloggar för att jag tycker att det är roligt, även om det tar upp en hel del av min tid. Det ligger ju en del arbete bakom, det vet ju ni andra bloggare också. Jag brukar vara noga med att lägga upp källan till mina bilder i inläggen, tyvärr har jag varit lite slarvig med mina privata foton, men jag funderar smått på att börja märka dem på nåt vis.
Nu råkade det vara så att en blogg hade lagt upp ett kollage som jag själv lagt ner lite tid på att göra. Dessa foton var inte mina egna men kollaget var mitt.
För min del är det ok att ta kollage och privata bilder om man frågar först och sedan länkar till mig. För jag vill ju inte sitta och lägga tid på något som någon annan sedan glider på räkmackan för. Sen om man gör liknande inlägg om samma prylar, som ofta händer när man driver en sånhär blogg, det är skitsamma för mig. Jag äger ju till exempel inte rätten om att blogga om kivi-ljuslyktor, som blivit omåttligt populärt.
Det här kan ju vara en småsak för någon annan men jag blir faktiskt lite ledsen för att ha lagt ner tid på nåt och sedan inte alls bli omnämnd.

Jag kan även lägga till att personen ifråga har blivit tillsagd om detta, så ni andra som använt mina bilder och länkat hit behöver inte oroa er för att ha gjort fel.

Hoppas ni förstår vad jag menar

1 kommentar:

jennys hus sa...

vilken lyx att få lyssna på braiga takida. dom är hur bra som helst:-)
Förstår vad du menar med bilderna. Tycker iallafall att man ska fråga först.
Såg just att du fått en utmärkelse, grattis till den!!...du har en till att hämta hos mig:-) Kram/jenny