tisdag 12 augusti 2008

Morgonstund

Sigrid sitter nu efter morgonens gröt och knaprar på ett rån. Eller kladdar kanske är det rätta ordet.
Igår när jag kom hem från Alexandra hade Hus&hem hamnat på hallmattan. Lika trevligt varje gång.
Bra att starta dagen med att bläddra lite i den medan Sigrid lär sig att skrika i olika tonlägen. Den här gången var det ett reportage om en familj som byggt ett eget hus i Bankeryd, som faktiskt ligger här i närheten. Helt fantastiskt fint hade de i huset. Blev väldigt inspirerad av bilderna och väldigt sugen på en liknande fotovägg av ikeas magnettalvlor. Eller skrivbordet i barnens rum som var ett hyllplan och de höga barnstolarna från ikea till. Ett väldigt bra nummer av tidningen var detta. Mycket fina bilder och inspiration.




Igår pratade jag och Emil om att högsta hönset, Ingvar skulle komma till Ikea här i Jönköping på torsdag.

-Snälla, snälla, kan du inte ta en bild på honom åt mig!
-Vi får inte ha mobilerna på på jobbet.
-Ja, men du tar ju med dig digitalkameran såklart!

-Öh nä! Jag tänker väl inte gå runt på jobbet och fotografera!


För mig är Ingvar en stor person värd att beundras. Så därför hade en bild på honom varit fint att ha här i bloggen. Kanske hade Ingvar, själv inte uppskattat det så mycket. Men ni som bor i Jönköping kan ju åka dit på torsdag och spana efter honom. Tänker lite på dig Mari, som ändå ränner runt på Ikea ibland. Katalogerna kommer ut i varuhuset då också, om man skulle känna att man vill roffa åt sig en innan den hamnar i brevlådan hos folk.

8 kommentarer:

A home far away sa...

Så senaste numret av Hus & Hem bör alltså beställas från Sverige, ska genast be min mor:-

Hundarna som har utegångsförbud, är 2 helt underbara golden retrievers. En är svensk och den andra är singaporean.
Dessutom har vi fiskar, 2 nymfparakiter och 1 katt, ett mindre zoo alltså:_

Ha en fortsatt bra dag
//Gunilla

Anonym sa...

Det är alltid kul när en ny inredningstidning ligger i brevlådan.

Anonym sa...

Jag hörde det av grannen som jobbar där att han var på G.
Spännande och härlig gubbe den där Kampard. Bra tips, ska ränna om jag orkar, se om man får en skymta av våra allas möbelguru. Ska även sno åt mej en katalog då....

Stolarna har samma ordinarie pris fast just nu är de billigare på Mio än Severins.

Anonym sa...

Haha...ja det var inte mycket till turistattraktion:) Kanske blir vår skalman det i vår byhåla...haha...det återstår att se:P Kram

Anonym sa...

Vi hade en acta graco stol innan av äldre modell. Tror eran tös kommer sitta kanonbra i en sådan som jag har. Den är från 6 mån- 7 år och är från 9 kg- 25 kg.
Tore väger ju strax över 8 kg.

jennys hus sa...

Alltid bra att höra av nån annan om tidningen är bra innan man köper den. Blir nog till att kila förbi affärn på vägen hem. Kram/jenny

Linda -Galleri Palla sa...

Ahh, den gode Ingvar verkar vara en cool och speciell person. Du vet väl att det finns en bok skriven med och om honom också?

Anonym sa...

Åh, då får jag se till att köpa nya numret av Hus & Hem. Köper den då & då. Gillar den skarpt, men har en annan prenumeration just nu. KRAMISAR!!!