fredag 15 augusti 2008

För er som ville veta...


Jag skulle typ kunna äta upp vad som helst nu. Jag är en gravid kvinna med spökande hormorner. Humöret pendlar som en berg-o-dalbana. I ena stunden skulle jag likväl kunna sitta och storböla åt fint vikna servetter på Martha Stewarts show som går på tv. Totalt överkänslig och inte verkar det gå över.

Helst av allt skulle jag vilja äta: Glass, grädde, choklad, potatismos, oliver, Sigrids alla majskrokar, mögelost, en päronpaj jag såg på nätet, tacos, kinamat, lösgodis, chips, jordnötssås, plommon, räkor och sånt där torkat kött från Finland.

Dryck? Helst en hel bag in box med vitt vin. Men det alkoholfria alternativet skulle väl vara Grape tonic så långt ögat når.

Men! Jag orkade inte gå till affären, så nödlösningen var en ynklig liten muffin från frysen som jag sprutade massa chokladsås på...OCH...kolasås. Såg lite bättre ut med några silverkulor på så att jag kunde äta den med gott samvete.

Och eftersom jag nu inte alls är nöjd, kommer jag troligtvis att gråta ihjäl mig för att affären stängde kl.19. Emil är inte hemma föränn vid 21.30 och då stannar han knappast till i nån affär på hemvägen...

Å, så synd om mig!

3 kommentarer:

mirkajohanna sa...

Oh no! Varför sa du det?? Julmust! Och lakrits...

Anonym sa...

Hihi, eller egentligen ska man ju inte skratta. Men jag gör det bara eftersom jag känner igen mig sååå väl!!! Den där muffinsen var verkligen en nödvariant. Har aldrig hört talas om chokladsås & kolasås på en muffins förut! Du kanske har skapat något nytt... ;-)
TA HAND OM DIG! Hoppas att du får en supermysig helg! KRAMISAR!!!

Anonym sa...

ja, precis :) Papperssnöre och tapetklister! Och en stor badboll!