fredag 22 augusti 2008

Städning pågår!

När man städar och donar hinner man tänka ungerfär sådär enmiljonniohundratrettiosjutusenfemtiofyra tankar.

Idag har jag tänkt att min städning borde göras roligare. För visst hade det varit trevligt med en doft man kunde spraya i rummet när man ändå donar. Så det verkligen märks att man varit igång. Just nu är jag i full gång med sovrummet och pausar en stund vid datorn för att se om man kan göra eget sånt där rumsspray på nåt vis. Tänkte typ nånting i sprayflaska med vatten och doftoljor? Men jag hittar inget sånt... nån som har ett tips kanske?

Här är ett lyxigt rumsspray som finns att köpa på cosas

Annars kan man ju ge sig på Maison Belle-serien. De där lyxiga och helt bedårande städmedlen som skulle få mig att dona som en galning hela tiden om jag hade dem. Ja, det skulle ju vara en bra ursäkt att få köpa hem några av produkterna: Jag lovar att på heder och samvete städa lite varje dag!
Och här ovan lite diskdukar och underbart doftande allrengöring från russinnet


Men så lätt lurar jag nog inte min älskade Emil. Men det tåls ju att tänkas på som present till morsdag, som infaller sisådär sista helgen i maj. Mer än ett halvår framåt.

Tills dess får jag väl städa på halvfart med några bloggpauser mitt i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är juiern schyst? Den kostar 1500.- till konsument på Elgiganten. Det finns en billigare variant från OBH Nordica som ligger kring 800.-

Just nu har Elgiganten ett erbjudande på sin hemsida, så juicern från Philips kostar bara 999.- men det är ytterst tillfälligt.

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/ViewSearch-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000700UDCrK?searchtext=juicer&categories=&submit=submit

Hoppas länken funkar. Det är i princip ingen skillnad på de olika, men den från Philips har ett patenterat filter som tydligen ska vara bättre. Minns ej exakt hur. Den från Philips är tystare också..

Du kan köra allt i den. Grönsaker, morötter, paprika, selleri, spenat, citron, ananas, äpplen, broccoli. You name it. Du behöver inte skära eller skala. I med skiten som den är bara! Vi pressar ner ett helt äpple med skal och kärnhus och ut kommer juice! Ananas med skal, päron med skal, tvätta morötterna innan.. Suveränt!

Anonym sa...

Det går mycket fortare att städa om man har roliga produkter. Maison Belle har jag men är nyfiken på Durrance.

~Livet i byn