torsdag 28 augusti 2008

Kolla min lägenhet

Fick blommor av Emil i förrgår:)

Oj vad insprationen tryter. Därför jag legat lite lågt med uppdateringen här. Idag vaknade jag riktigt tidigt för att hinna iväg till en föräldrautbildning på MVC. Lämnade både Sigrid och Emil hemma. Äntligen skulle han vara ledig idag. Det känns rätt sjukt att säga, men jag njuter av varje tillfälle jag får för mig själv. Att gå på föräldrautbildning alldeles själv en gång känns som en semester.
Mitt i allt på mvc ringde han och sa att han skulle jobba, så han kom upp och lämnade av Sigrid, och nu sitter jag här, nyvaken efter att ha somnat med Sigrid i sängen. Jag borde egentligen ha varit iväg och handlat med Emil idag. Men jag orkar verkligen inte göra det själv. Så nu är jag riktigt lat och har satt på ugnen så jag kan slänga in lite potatis som jag kan äta idag. Mest av allt hade jag nog önskat att jag kunde bokat en klipptid till mig själv idag. Håret känns riktigt risigt efter att inte blivit klippt på ett år, men så är det väl. Jag kan inte ta med Sigrid in hos frisören, så det får helt enkelt vänta nu igen.

Sigrid verkar bli mer och mer medveten i sina rörelser varje dag. Hon sträcker sig riktigt målmedvetet efter grejer när hon går runt i gå-stolen. Häromdagen slängde hon våran Stockholm-skål från Ikea i golvet. Ouppmärksam mamma. Jag borde väl snart ha sju par ögon.

När jag sufrande inne hos Tjohalia blev jag påmind om att jag faktiskt har gjort en egen liten lägenhet på Åhléns hemsida. Nu är det tävling om ett presentkort på Åhléns, så man får ju gärna klicka på länken här och titta in hos mig och lägga en röst om man gillar det man ser.


Lägg rösten i nån av siffrorna som kommer upp till höger i bilden...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar inte se Leilas program eftersom de går precis den tiden när jag är i stallet. Men jag tycker hon är underbar.

Man kan ju stoppa vad som helst i cupcakes, det är väl lite det som är tjusningen.

~Livet i byn

Anonym sa...

Fina blommor å skoj å få oxå :)
Ha en trevlig helg du me!
Kram

Anonym sa...

hej

min blogg hilleshög e nu lösenskyddad, om du vill ha tillgång så skicka ett mail så fixar jag det :) till lovelyliw@hotmail.com. Skriv vilken blogg du har också :) förklaring varför kommer sen på bloggen...

/Liw

Anonym sa...

Moi.Olipa kiva lukea kuulumisia suomeksi.kiitos siitä.Kyllä Sigrid näyttää kasvavan ja kehittyvän hurjaa vauhtia.Ihana pieni ihminen.
terv.sisko&kalevi
ps.olis ollut mukava nähdä teitä mutta met tullaan jossain vaiheessa sinne päin.

Anonym sa...

Vad roligt att du länkar till din lägenhet, ska genast kika in!

Svar: Tack så mycket! Kram Sandra