söndag 24 augusti 2008

Sigrid - 6 månader



Nu var hon halvåret gammal men tyvärr är Sigrid lite dåsig idag. Hon är både förkyld och har lite feber. Men trots detta är hon förvånansvärt pigg och det var inte så jättelätt att få den här lilla damen att sitta still för ett foto. Hennes nya grej är att hålla på och gunga fram och tillbaka, vilket har börjat försvåra matstunderna en aning också. Skeden hamnar ju lätt i håret, pannan eller på näsan när hon ska gunga hela tiden.
För övrigt är hon inte så jätte lätt att få att skratta. Igår krävdes det att jag grymtade som en gris för att få höra ett högljutt skratt. Man känner sig lite knäpp, men vad gör man inte för sin lilla älsklingsunge.

Här är i alla fall bilderna vi lyckades ta idag, på halvårsdagen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hjälp.. hon ser helt underbar ut!

Anonym sa...

Sååå sööööt!
Lik mamma va;)

Håller med dig ang collage.....
Heja, heja!!!!

Kram!

Johi sa...

Grattis till halvåret!
Vi har en P&T sport, en röd fara! Vi är så nöjda, mest över att den är så smidig och lätt att ta sig fram överallt. Tar ingen plats i bilen och man får kul uppmärksamhet med vagnen! Det vi köpte från Pramworld var själva vagnen, syskonsits, mjuklift, enkelt uvskydd och dubbelt regnskydd. Mjukliften anväönder man bara några månader då den är rätt liten men den känns ändå som en nödvändighet. Det är lite svårt att få in den lilla bebisen i läget under om man inte har liften. Sedan räcker det gott med tex fårskinn, kudde och filt. Enkelt uvskydd eftersom man då får med den lilla uvbiten att ha bak istället för plastbiten. Sedan är det ju sällan som man behöver ha nät för båda. Absolut den dubbla regnskyddet, funkar bra även om vagnen är singel eftersom det då även täcker vagnen och skötväska mm. Det är knöligt med vilken väska man kan ha, jag har inte köpt till p&t:s packväskor, jag har istället en skip hop duo som jag fäster på sidan av vagnen. Lite svar från mig, men fråga bara på. Nu ska jag ägna kvällen åt mer auktioner på tradera, har högar med kläder från ettan och tvåan... Kram

Tjohalia sa...

Jag hoppas att hon kryar på sig!
Du har en utmärkelse att hämta i min blogg! Kram Sandra

Anonym sa...

Grattis till Mormors o Morfars lilla älskling!!!!

Anonym sa...

Grattis till halvåret måste jag önska till lilla tjejen! :D
Verkligen jättefina kort. Jag älskar dom när dom ler. Så söt!
Hoppas allt är fint med er annars. =) Kramar*