torsdag 14 augusti 2008

Godmorgon mina solstrålar!



Pappa knackade på dörren strax innan nio. Jag låg fortfarande kvar i sängen med Sigrid och läste lite tidningar. Så det var bara till att stiga upp, han hade varit i närheten på kräftfiske och nu har han lagt sig till rätta i soffan för att dricka kaffe, äta jordnötsringar och kolla på os.

Igår var vi ute och handlade en ny bilstol till lilla damen. En Brio fick det bli och den verkar ju rätt bra faktiskt, tyvärr fattade jag väl inte riktigt hur den skulle sättas fast i bilen, men det löser väl sig när man väl ska montera den. Hon i butiken visade ju så utförligt hon kunde, men det blev lite knepigt när hon berättade om tusen olika sätt den kunde spännas fast.

Sen krockade vi för tredje gången. Den här gången i Huskvarna centrum. Det var en väldigt lätt smäll, så det var egentligen bara baken på våran bil som blev lite förstörd. Sigrid verkar ha vanan inne nu, så hon vaknade inte ens när det hände. Hoppas detta var tredje gången gillt nu, för man blir lite rädd nu när det hänt tre gånger på så himla kort tid. Det var ju ett halvår sedan vi krockade de två andra gångerna. Konstigt bara att man klarat sig i mer än 20 år utan att krocka och sedan kommer tre krockar såhär tätt. Och det är inte Emil som kör som en kratta, han är egentligen den enda jag litar på att åka med nu för tiden.

Nu ska jag fortsätta greja lite här hemma. Han som körde på oss skulle ringa till Emils mobil idag, så jag har hand om hans mobil här under dagen. Emil vill helst inte ha mobilen på jobbet nu när Kamprad kommer på besök.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken TUR att det bara blev en liten krock! Får verkligen hoppas att detta var tredje gången gillt! Hoppas att det löser sig försäkringsmässigt också. Så jobbigt att fixa med alla papper, lämna in de på reparation etc... Jag har blivit påbackad några gånger, och det är en himla massa jobb efter ett sådant tillfälle! Puh!
Häftigt att få träffa Kamprad!
KRAMIS!!