söndag 17 augusti 2008

Söndag

Idag vaknade Sigrid tidigt, så vi flyttade över henne i våran säng och somnade om allihopa. Myspys!

När vi sen vaknade allihopa fick Sigrid bada och äta frukost. Nu har Emil cyklat till jobbet och jag har ställt lite nya växter på hyllan i vardagsrummet. Billigt och bra. Ikeas 5-kronorsväxter i Ikeas lattemuggar, som fungerar utmärkt som kruka till mindre växter. Går snabbt att variera och passar även bra till små höstglöd/våreld.


Sen har jag piffat till min nya kalender lite. Bestämde mig för att beställa en från personligalmanacka till årsskiftet istället, så nu nöjer jag mig med den här fina saken som man kan sätta in flera foton i, det är som ett litet album längst bak. Fast man kan säkert stoppa i andra viktiga papper i de där plastfickorna också. En sån finns att köpa på bokia, om man skulle vilja ha en likadan.
Kalender är i alla fall välbehövligt nu när jag ska passa massa tider och komma ihåg födelsedagar, som jag lätt glömmer bort.

Ha en skön söndag allihopa, nu ska jag fixa lite här hemma!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint att ha växter i muggarna så! Kram

Anonym sa...

Det fanns en på fyndet när jag var där men då hade jag inte fått byta den om jag hade tyckt det var helt galet. Stod och velade men bestämde mej ändå för denna, för 395 kr hade blivit dyrt om jag inte tyckt om den. Hade inte heller fått min rabatt på 100 kr då. Så i slutet blev det ju inte så stor skillnad ändå.

Anonym sa...

Kul idé med lattemuggarna som krukor! Vi har dem som temuggar! Vilken SNYGG tapet ni har! Något sådant med lite glans i vill jag också ha!! Ha det så bra! KRAMIS

Anonym sa...

Men det huset är kanon fint! Det kan ju vara något för er som går och väntar mer smått :) Eller vilka områden vill ni helst bo?

Anonym sa...

Det kanske är meningen att du ska ha det huset? ;D Ska du inte dit och titta då? Forserum är lite way off kanske. Men man får mycket för pengarna :)