onsdag 16 september 2009

Viola kryper
































Imorgon, alltså om ett par timmar blir det Violas 7 månaders dag. Lagom till det har hon nog hunnit sova på saken lite och tänkt över sin krypteknik noga, så det blir lite räserfart på henne under morgondagen. Hon började sitta ordentligt i helgen och tidigt i morse var det riktigt intressant att titta när jag skulle fotografera så hon började krypa mot kameran helt enkelt. Emil låg och sov så han missade hela grejen. Synd för honom men kul för oss tjejer som var morgonpigga. Tur att ögonblicket blev förevigat:)

Annars har jag blivit brutalt misshandlad under dagen. Nääää, skoja bara. Min "privata massör", även kallad älsklingskusin kom hit på förmiddagen för att ge mig en rejäl omgång massage. Hon tyckte att jag kändes lite stel igår. Det gjorde nog susen och avkopplande var det om inte annat. Just nu känns det mest som att jag tappert tagit mig hem från ett världskrig, men jag är nog i toppform snart. Hon har även hjälpt mig lite med foton till den andra bloggen idag, så gå gärna in dit och kika på finare och tydligare bilder.

Sen har jag även gjort en blåbärspaj och gratäng till middag, en påse snören med jordgubbssmak och snart hugger jag in på lokan som svalnar i kylen. Men det skiter väl ni i egentligen för vem vill läsa om vad folk äter till middag? Man blir ju inte Blondinbella över en natt om man skriver om dagens falukorv. Detta var egentligen helt onödig utfyllnad i inlägget här.
Jaja, imorgon kommer nya grejer till mina smycken hoppas jag. Annars blir jag lite less. Men det går nog bra.








4 kommentarer:

Mari sa...

Va fort det går, tycker inte det var länge sen hon låg i din mage och vi väntade spänt på vad som komma skulle.....

Då är det väl full rulle nu kan jag tro. Både kul och inte för storasyster som nu blir jagad....

Kramar till Era alla!

Anonym sa...

Herregud vad söta dom är dom små prinsessorna.Längtar tills ni flyttar närmare så jag får träffa dom och naturligtvis föräldrarna också...Många kramar Yvonne

mamma sa...

Sigrid o Viola är så söta små älsklingar. Vi väntar så mycket att ni flyttar närmare ås. KRAMAR till er alla!!!!!

mamma till 2 busfrön o lilla freja sa...

hej kusinen min,, hur känns de för dig idag!!! har du ont i axlarna efter gårdagen??
men va de e fart på Viola nu då..
Freja hon har börjat o sitta bättre nu idag, men balansen e ju dock inte hundra än..
här har dagen lunkat på i sin vanliga gång med barnen men nån gympa blev de inte. barnen va så trötta efter dagis, o just nu i skrivandes stund så sover hela skaran.
ha en bra kväll .. se om vi ses nästa vecka nån dag.
kram