fredag 18 september 2009

Gårdagens fångst


Jag får lite snabba infall ibland, och igår blev det så igen. Jag åkte in till stan (a6) för att leta kivilyktor sent på eftermiddagen. Hem kom jag med två gröna och två klara. Och så lite foundation och en mascara från MUS. Doftljus från Ikea. Hon på MUS måste ju tyckt att jag var helt kokobängiskallen när jag sa att jag skulle ha båda men att uttagsautomaten inte funkade. Mitt kort funkar inte att slå in manuellt, så det slutade med att jag betalade en grej och sprang med sista hoppet till en annan bankomat. Och det funkade att få ut pengar! Wihoo, så jag gick tillbaka och köpte mascaran också. Saken är den att kortet är typ 759år gammalt och både chip och magnetremsan har gjort sitt. Så nästa thing to do är helt klart att beställa nytt kort. Ja, det är ju faktiskt lite pinsamt att hålla på och strula med det sådär.

Jag måste bara uppmärksamma att Cervera har lite kampanj på Kivi-lyktorna nu, så köper man 4 behöver man bara betala för 2 av dem. Så är det i alla fall här i Jönköping, jag vet inte riktigt hur det ser ut med deras kampanjer i övriga Sverige. Tänkte mest på dig Mari, så du inte missar detta:)

6 kommentarer:

Inspirera Mera sa...

Det var en härlig kampanj! Tack för tipset. Ha en trevlig helg, kram Sandra

Designtjejen sa...

Vad smart!!! Jätte bra! Fina var dom med!
Kramisar

jennys hus sa...

Fina saker du köpt. Vilket bra tips på lyktorna:-) Hoppas det är så på alla cervera.Isåfall måste jag försöka ta mig dit.
Kram

karola sa...

vilken trevlig shoppingdag :)

Mari sa...

Såg annonsen men det var ju inte på alla färger och jag har redan de vanligaste. De dyrare har jag inte.

Absolut dax att fixa nytt kort, bara att ringa banken...men det ska bli av oxå, sånt drar men sej för lustigt nog.

Kram!!

Efwa sa...

Tack för tipset om kivilyktorna. Jag bor på två ställen och saknar mina kivilyktor i Provence. Nu har jag chans att köpa några och ta med mig.