måndag 7 september 2009

Helgen







Nu är det måndag igen och hösten tågar in med full fart. Helgen har varit speciell men lugn. Det specialla var att jag och Emil firade 1 år som förlovade. Inget större firande egentligen men lite god mat och film har det blivit. Jag fick även rosor och lyxiga chokladpraliner.
Igår var vi ute och njöt av det lilla man fick se av solen.
Idag har jag haft besök hela dagen. Vid lunchtid kom mina två vänninnor på kaffe och senare kom Sigrids gudfar och tant Emelie:) alltid lika trevligt. Så jag har hunnit baka lite blåbärmuffins som nu är slut och till middag fick det bli en värmande grönsakssoppa. Viola satte sig upp "på riktigt" på golvet idag och några krypsteg har det blivit också. Så imorn är hon väl igång ordentligt skulle jag gissa på. Men snart är det läggdags för tjejerna och jag ska bänka mig för första programmet av Tinas Cookalong.

3 kommentarer:

Emelie sa...

SUERFINA smycken som du gjort Mirka. :D jag är så glad i dom! Din kokbok har inte hunnit användas än men jag tänkte jag skulle hinna med det imorgon efter jobbet så mina gäster på torsdag kan få smaklökarna väckta. haha.

josefin :) sa...

känns skönt att ni ska flytta hit.. man saknar ju er hela tiden!

Selina sa...

Grattis till 1 år som förlovade!

Vart ska ni flytta?

//Love