onsdag 2 september 2009

Hallinspiration


Snart drar flytten igång och det verkar nästan som att vi ger oss av snabbare än vi egentligen trott. Det är bra! Och som vanligt när det närmar sig boendebyte börjar man fundera på inredning och om hur saker ska se ut. Saken är den att jag egentligen inte varit där i Anderstorp på väldigt länge så det är svårt att föreställa sig hur det verkligen ska bli. Men jag vet att det här blir bra. Det första man ser när man kommer in i huset är såklart hallen. Så den har jag haft lite funderingar över idag. Jag är riktigt sugen på att slå till på en gosig matta i mustigt lila från Rusta. Jag har även tänkt mig nån form av sittplats där man kan klä av och på ytterkläder och då skulle fåtöljen från ikea platsa ganska bra. I förrgår när jag gick en runda på EM såg jag klädhängaren som dessutom var nedsatt i pris, så nu får vi säkert ta en extra titt på den innan vi flyttar. Vi bor ju så nära där nu. Lite myspysbelysning i form av den här lampan skulle vara najs till fåtöljen och dessutom ett superläckert tidningställ att slänga alla tidningar (reklam?!) i. Lite piff med ljuslyktor och en tavla från Isaform så har vi nog fått till en ganska välkomnande entre i huset. Utöver det önskar jag mig ett par riktiga gummistövlar från have2have. Man vill ju göra sig redo för regninga dagar också :)

4 kommentarer:

Malin sa...

Åhh den tavlan från ISA har jag velat ha lääänge, men aldrig blivit klar att beställa en...får kanske bli sen i nästa hus. Kram

dahlarna sa...

Vilka underbart fina saker du har letat ut till en hall! Otroligt välkomnande & hemtrevligt. Så spännande med flytt! KRAMAR

josefin!:) sa...

Det är ju bara börja packa ner grejer! :D
hahaha kommer du få göra om din stora klocka du har i tvrummet igen?! haha :)

Mari sa...

Snygga saker, mattan är riktigt läcker i färgen, har sett den med egna ögon:-)

Ja stövlar går det åt, använde faktisk mina igår när jag gick till brevlådan....härligt att vara torr om fossingarna.

Det är ju inte långt mellan Anderstorp och Gislaved, var tvungen att titta på kartan.



Ha det så bäst!