söndag 13 september 2009

För höstruskiga dagar


Då var höstens första förkylning på gång. Jag håller tummarna för att det inte ska vara den omtalade svininfluensan som drabbar mig, den här dagen har spenderats snörvlande i mysklädsel med några koppar kaffe och te. Jo, ett par värktabletter har jag fått i mig också.

Dagen till ära gör jag ett kollage med användbara ting nu inför hösten. För vem behöver inte den ursnygga blusen från Indiska? Eller varma och goa uggs från kappahl?Jag måste bara spana in dem lite noggrannare nästa gång jag hamnar där, dessutom har de en sååå tjusig brosch . Just nu har Favoritsaker lite erbjudande på alla muggar och en med äppelbild ligger ju rätt i tiden nu. Jättefin enligt mig. Ur den skulle man gärna dricka lyxigt kusmi-te som finns att inhandla här.

Våra värmeljus här hemma börjar vara slut, så det får ju bli en vända till stora varuhuset nån dag och då ska man väl klämma och känna på den här underbara ljusstaken. Kanske skulle man även förvara några karameller i den. Sist men inte minst, vill jag nämna ett läppglans som jag personligen älskar. Torra och fnasiga läppar är ju inte helt ovanligt såhär års. Den ligger varmt och gott i min byxficka för jämnan. Jag har inte just den här kulören, men denna är helt klart en stark kandidat när nästa ska investeras.

2 kommentarer:

Mari sa...

Vi ska stå på loppis den 7/11 är det tänkt....fast ni kanske har flyttat då? Blev full skratt när jag såg kommentaren du gjord när jag köpt pallen.

Visst gillar jag den men den passar lixom inte in i det andra eller så behöver jag tillvänjing, får väl fråga min vän när han kommer vad han tycker. Han bara skakar på huvet åt mina alster;-)

Härligt collage du gjort, jag är urdålig på att leta upp saker. Jag sniker på andra ist;-)

Låter inget vidare med höstförkylning, dottern ligger nerbäddad och jag är lite halvrisig jag oxå får se vad det blir av detta.

Krya på dej nu och ha det så bra!!

Kramen!

jennys hus sa...

Det var ett snyggt collage med många fina saker som du knåpat ihop.
Låter inge kul med förkylning, hopas det "bara" är en lindrig & vanlig en.

svar: Magen VAR en utmärkt avlastningsyta tills den blev för stor:-)
Kram