fredag 14 november 2008

Kalenderprojekt




Godmorgon! Emil blidde lite sen iväg till jobbet idag, klockan ringde konstigt nog inte. Fattar inte vad som är fel med min mobil alltså... För det stod ändå att jag ställt alarm vid halv sju. Jag VET att det inte har ringt, för jag har väldigt lätt för att vakna i vanliga fall, så hade jag snoozat så hade jag minsann kommit ihåg det också.

Snart ska jag åka och handla med Sigrid. Igår kväll började med min egengjorda kalender som kommer att ta plats i köket under 2009. Det blir en variant av en sånhär som fanns i ett reportage i Sköna hem.Bild: www.skonahem.com

Gjorde dock inte färdigt igår eftersom jag hade uppbokat vid tvn. Såg ni Nytt läge??
För första gången kan jag säga att jag hade börjat storgråta om jag var kvinnan i huset som kom hem och det såg ut som det gjorde. Det var en kräkframkallande blandning av bordell och blått. Spegelblankt och porslinshund. Röda gardiner till och en stång? Stången?? why?
Nä fyyyyyyy. Stämningen när paret kom hem var så tung att man kunde skurit med kniv genom luften. Kvinnan verkade inte alls nöjd. Jo, med tvn.

Såg ni det och vad tyckte ni???


5 kommentarer:

Anonym sa...

Tyckte oxå de var HEMSKT!

Anonym sa...

Det var så man vände och vred på sig i soffan, svårt att dölja sitt missnöje. Överraskade, ja det blev de allt!

Anonym sa...

Jag tycker också det var gräsligt resultat på renoveringen. Varför gör man sånt? Tänker han inte något på de stackarna som ska bo där, utan bara på sig själv?
Jag är glad att du tar upp detta, för jag trodde att jag kanske var en "fegis" som inte gillar det. Nu känns det bättre när vi är flera.

Ha en skön helg!
Kram Annette

Anonym sa...

Ja det var verkligen fruktansvärt och bara pinsamt! /Jenny

Anonym sa...

Snygg kalender!