söndag 23 november 2008

Adventssiffror


De är omåttligt populära just nu, adventssiffrorna. Det verkar som de flesta tänker dekorera dina ljus med nummer till advent(nästa helg) och jag vill väl inte vara sämre. Därför har jag faktiskt gjort helt egna. Plockade fram lite ståltråd och pärlor och vipps så har det blivit 1,2,3 och 4 att hänga runt varje blockljus.

Blockljusen inhandlades på ikea igår. Mamma och pappa har varit på besök under helgen så igår fick jag, Sigrid och mamma en heldag på loppis och A6. Hittade en röd klänning till Sigrid och en randig luvtröja. Annars blev det inte så mycket shopping.
I fredags var jag och Emil ute och åt middag, som jag nämnde i tidigare inlägg. För min del blev det en bruschetta med rökt lax till förrätt och till huvudrätt en riktigt god biff med fetaost och mangoröra. Efterrätten fick bli en burk Ben&Jerrys som inhandlades på hemvägen.

2 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Det var pyssligt gjort, fina siffror. Alltid roligare när man gör egna grejer. Jag har oxå tänkt hitta på något att dekorera ljusen med till advent!Kul det där du skrev om att pyssla med en kompis, det är alltid roligare när man är 2. har oxå en sån vän :) Ha det superfint.

Anonym sa...

Vilka FINA siffror du har gjort alldeles själv! Jättesnygga! Ser fram emot att se en bild på dem på ljusen sedan! Hoppas att allt är bra med dig! KRAMISAR!!!