lördag 31 januari 2009

Snygg lampa!

bild: La redoute


Godmorgon alla solstrålar! Och hej på er som kommer in o läser detta lite senare under dagen också :) Alla kan ju inte vara lika morgonpigga som jag och Sigrid. Emil slår nog ändå rekordet för han var uppe innan 05.00 och gjorde sig färdig för att åka till jobbet. På en LÖRDAG!!

Sigrid har blivit lite krasslig. Fast denna natten har hon ändå sovit hyffsat bra. De två nätterna innan dess har varit katastrofala. Så nu har jag blivit såpass trött att jag inte orkar nånting längre. Lite lagom uppgiven när jag gick till barnmorskan på kontroll och hon fattade precis. Så kanske, kanske blir det en igångsättning snart. Ska prata lite mer om det på onsdag när jag ska till aurorasköterskan.

Sigrid är i alla fall helt fantastisk, för trots allt snorande ler hon och är glad. Under dagen alltså, på nätterna är det annat. Igår på kvällen lät jag henne röja runt bäst hon ville, så det såg väl ut som rena rama bombnedslaget när Emil kom hem. Hon rev dessutom ut alla grejer ur plånboken(inget ont om det eftersom hon lyckades hitta det borttappade ikea family-kortet).
Man ska ju uppmuntra nyfikenheten hos barnen, som det så fint heter. Måttligt roligt var det dock när hon i torsdags morse tyckte att Emils arbetspennor,nagelsax och grejer skulle ligga i toalettstolen. Det var JAG som fick plocka upp allt.

Nu är jag nog så gott som klar med morgonens filosofi.
Lampan här ovan hittade jag på La Redoute och den faller mig verkligen i smaken. Ett par sådana i vardagsrummet i nya lyan skulle nog göra susen. Ska övervägas när vi flyttat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon,

Lampan var fin, stilren och enkel!! Jag var också vaken tidigt men inte SÅ tidigt som din sambo :0)

~Livet i byn

Anonym sa...

Skumt det kan vara, satt i morse vid 4:a tiden (tidigt, tidigt) och kollade på samma lampa.....fast jag har ju egentligen köpa lampförbud.....fast allt är ju realtivt.

Nu är det riktigt nära för storken att kommma, gud vad tiden gått fort.

Kram och ha en go helg!!

Anonym sa...

Jättesnygg lampa!!
Ha en fin Söndagkväll! Kram Malin I&D