söndag 28 december 2008

Julen och Sigrid - 10 månader


Man skulle väl nästan kunna tro att vi gått under jorden i den här familjen. Men så är det icke! Vi har bara varit jullediga och lata. Jag är visserligen alltid ledig och Emil, han har jobbat både igår och idag.

Våran julafton spenderades i alla fall här hemma, bara vi tre i lilla familjen. Det var god mat, julklappar och även hundpassning. Mamma och pappa dumpade av hunden här innan de for på kryssning. Så lite stök och bök har det ju varit med att hålla Sigrid undan från att dra i hundens päls. Mysigt hade vi ju ändå.
juldagen kom Emils mamma och hans syskon. Mycket trevligt. Emil fick sitt playstation 3 och ögonblicket då han öppnar paketet är dokumenterat på video. Bra att plocka fram om man vill ha nåt att skratta åt. Han ser sådär lagom förvånad ut. Hahaha.
annandagen var jag på A6 med Sigrid och hennes gudfar med flickvän. Det var en trevlig tripp, men det var alldeles för mycket folk för att orka med. Så det blev inte så mycket shopping för min del. Några möbeltassar bara faktiskt.

Sigrid hade även 10 månadersdag på julaftonen, får man ju inte glömma. Lite bilder under dagarna har jag ju såklart tagit. Här kommer några av dem, och bilderna där hon bär tomteklänning är från självaste julaftonen/10 månaders dagen.

Jag har varit lite lat med att kommentera hos er andra bloggare, men jag har tittat in hos er! Jag vill även passa på att önska alla som tittar in här en god fortsättning! Kanske hoppar jag bloggandet tills vi gått in i det nya året, för inspirationen ligger inte helt på topp nu när man gärna lägger sig raklång i soffan och "ingentingar"..

Inga kommentarer: