lördag 6 december 2008

Jag och min såkallade svärmor


... för riktigt svärmor är hon väl inte innan Emil hoppat ut för stupet och gift sig med mig?

I vilket fall som helst, idag har min svärmor varit här. Emil har jobbat och gör det fortfarande. Så vi kvinnor har börjat dagen med att fika hemma hos oss. Lite lussebulle och lite glöggtryffel. Sedan kom hon såklart med den briljanta idén att åka ut till A6. Precis som att vi skulle vara ensamma på det där köpcentrat idag...?
Knappast.
Men det var väldigt trevligt måste jag säga. Vi åt och fikade på Ikea. Jag hittade julpynt och Emil verkade överlycklig för det. Inte.

Nu är jag hemma igen. Sigrid har somnat i vagnen efter att ha varit vaken så gott som hela dagen.Bebisen sparkar som en liten galning där inne i magen och jag har druckit lite julmust.

Nu borde jag egentligen sköta min plikt som finne och tända ett ljus i fönstret för att det är Finlands självständighetsdag. Om den tänds, så tänds den även lite för Kim också, för att han fyller år idag. Grattis till Finland och Kim!

Annars ska jag nog inte göra så mycket idag. Det blir säkert en bit mat när Emil kommer hem igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mysigt att gå med en bra svärmor i affärer. Kan tänka mej att A6 var fullt med folk, var där redan vid 10 en snabbis så det var helt perfekt. Blir nog stan idag ist, så mycket lugnare och mysigare.

Snyggt julpynt....ska se om jag hittar nåt kul idag men vet inte vad det skulle kunna va. Fast det vet man när man springer på det!

Kram!