söndag 6 juli 2008

Sittsäck, ja tack!

Bild på en Tryangle från inreda


När Sigrid låg i magen sa barnmorskan : Köp en sån där saccosäck! Den gör gott för ryggen och kan bli den sista utvägen när du inte kan sova om nätterna.

Det var på den tiden våran hyffsat nya säng förvandlades till plåga. Inget passade och hur jag än vred och vände mig, kände jag mig bara som ett pensionerat mumintroll.

Kanske skulle man satsa på att hitta sig den perfekta sittsäcken denna gången? Det skulle ju inte vara helt fel att redan från början förebygga foglossningen som komma skall. Och vi har ju faktiskt allt till kommande bebis(utom en syskonvagn som jag fasar för) så en investering i en sånhär skulle kanske inte vara så tokigt. Inte så tokigt för min rygg och Emils öron(som jämt och ständigt får höra mitt gnäll)

Jag skulle gärna ha en massa säckar i olika glada färger. En rosa kanske. Och en vit och en grön och en grå. Eller kanske bara en enkel svart som denna ovan. Så att den passar in i varendra vrå i hemmet. Ska ta mig en rejäl funderare på detta. Kanske kan man till och med hitta nåt riktigt kraftigt tyg och plocka fram skaparlusten. Det är ju faktiskt bara till att fylla med såna där kulor...


Nu ska jag i alla fall ta och lägga mig på golvet med Sigrid en stund. Hon är så rolig när hon pruttar med munnen. Tydligen hennes favoritgrej att göra nu. Kanske blir det en promenad i det fantastiska vädret(lite regn och frisk luft, sånt jag älskar nu när hettan håller på att ta kål på mig.)


Ha en fantastisk söndag!



2 kommentarer:

Sandra / Vit design sa...

Sittsäckarna från fatboy är riktigt fina med härliga färger, men tyvärr så kostar de en del. Kram Sandra

Linda -Galleri Palla sa...

Klart du ska satsa på dig själv och unna dig en Fatboy.

Sigrid är en riktigt skön böna ;) Sååå söt. Kram!