tisdag 8 juli 2008

Ny bikini

Bild från lindex

Igår när jag steg upp och gick bort till Sigrids säng möttes jag av en lapp som Emil lämnat efter sig innan han åkte till jobbet.

Nåt i stil med "slutar 11.00, då kanske vi skulle kunna åka och bada med sigrid"

Självklart! Alltid redo att bada! (fast det händer nästan aldrig, senast jag badade i ett badhus gick jag på gymnasiet)
Så jag letade upp bikinin som jag köpte förra året(fortfarande prislappar på). Drog på mig bikinin framför spegeln och insåg ganska snabbt att min kropp inte är gjord för beach 2008. Inte för några år framöver alls faktiskt. Inte för nåt badhus 2008 heller...

När Emil kom hem vid 11-tiden fick han ganska snabbt ett samtal om att komma tillbaka till jobbet och jobba över till 20.00. Så inget badande blev det och jag passade på att åka med ut till A6 för att gå på jakt efter ny badklädsel.
Gjorde en mjukstart inne på ikea. Köpte faktiskt bara en haklapp till Sigrid. Efter Ikea bar det av till Stadium där jag snabbt rafsade ihop diverse bikinisar i olika prisklasser.

Jag såg fortfarande inte ut som nån kalendermodell.

Med tårarna nära traskade jag in på Lindex. Tog första bästa mamma-bikini som fanns och den satt väl någorlunda som den skulle. Lyckades dessutom hitta lite kläder till Sigrid vilket förgyllde den plågsamma jakten på småtrasor att bada i.

Så, idag bär det av. Emil är ledig och sover än. Sigrid ligger och viftar jämte honom. Glatt morgonhumör som vanligt :)
Idag ska jag alltså ta på mig den där bikinin och visa mig offentligt. Med gravidmagen kvar som dessutom inte kommer gå bort eftersom den en gång till ska växa sig stor. Och vet ni vad, allvarligt talat tänker jag inte bry mig. När jag badar med min familj är jag glad över den stunden och inte ledsen över en förbannad bikini. Jag har trots allt fått en underbar Sigrid att förgylla min tid med.

Ha en härlig dag!

Inga kommentarer: