tisdag 22 juli 2008

Sigrids dockvagga och besöket på bvc

Nu är jag hemma från BVC-besöket. Var säkert där över en timma och tjatade. Tiden rinner iväg så himla fort när man bara stannar och tjatar med de som jobbar där. Sprutorna som Sigrid fick i benen var jätteläskiga och jag var tvungen att hålla henne i famnen när hon skulle stickas. Min tanke var att sköterskan skulle få nåt ryck och hugga mig istället. Första sprutan märkte hon inte ens att hon fick. Andra sprutan gjorde ondare och jag blev givetvis ett snäpp vitare i ansiktet. Men det gick bra till slut.






Sigrid hade dessutom ökat lite mer i vikt denna gången. Typ 1,4 kg på en månad. Ojsan hoppsan, sa jag. Så nu väger hon 7.760kg... mamma hade väl rätt om att hon hade blivit lite rundare.

Hittade äntligen laddaren till kameran. I en skurhink i klädkammaren? Why?
Jaja, så här är i alla fall en bild på nya vaggan. Fått av farmor i doppresent.

Inga kommentarer: