torsdag 3 juli 2008

Inte helt prima kanske..

Har nu under dagarna försökt intala mig själv att jag mår bättre under denna graviditeten.

"Jag mår inte illa, jag mår mycke bättre, jag har inte ont"
Lögn, lögn, lögn... Jag har egentligen bara lyckats säga att jag mår skit och sen somnat. För det är ren och skär sannning.

Emil gick nyss till jobbet. Jag pressade fram ett "ha en bra dag". Han stängde dörren. Det svartnade för mina ögon. Springa till kylen och desperat öppna en yoghurt. Lika bra att äta upp skinkan också när jag var igång.

Jag har varit extreeeeeeemt sugen på kinamat. Emil har lovat mig kinamat till helgen och igår gjorde jag ett halvhjärtat försök här hemma med fläskfilé, jordnötssås och ris. Men i helgen får det bli riktiga grejer.

För övrigt började jag ana graviditeten när jag vaknade på morgonen och grinade för att inte Emil var där. Och för att jag grina för andra helt löjliga saker. Skulle lika gärna kunna bli tårögd av att se en liten fågel sitta ute vid en vattenpöl här på gatan. Så sött. Så var det iallafall förra gången.
Det var just det som gav mig extra anledning att göra det där testet. För jag blir nästan tårögd av att tänka på den där fågeln nu.
Och alltså, jag gillar inte fåglar... alls.





Sen kan jag ju faktiskt ta och tipsa om www.isaberg-rapid.se , ett företag i Hestra(utanför Gislaved) där de gör häftapparater o sånt. De har lite pysseltips för hemmafixaren upplagt på sidan. Kika in där för lite inspiration. Här ovan har de gjort en vas med pärlor fastlimmade.

Inga kommentarer: