tisdag 31 mars 2009

Flytt och förkylning

Bild: GRIMLE från www.ikea.se


Nu har vi flyttat och troligtvis surfar jag på någon annans internet. Riktigt segt surfande, men vad gör man inte när man håller på att bli tokig utan internet och tv. Har haft radion på så gott som hela tiden. En riktig dunderförkylning har jag dragit på mig också. Det började med att Emil var dålig förra veckan och sen när det väl var lördag och flytteriet skulle igång ordentligt, ja då vaknade jag med knappt nån röst. Bättre blev det ju inte av att jag tjatade med Emils underbara lillasyster under hela dagen när vi packade upp grejer i den nya lyan. Efter det har det varit totalstopp i stämbanden på mig så det är inte föränns nu som jag lyckas gnälla fram några toner. Har dock fått ännu mer huvudvärk så det är bara att ta det lugnt som gäller.

Jag trivs otroligt bra i nya lägenheten. Det är ju precis som att bo i hus. Vi har gungor till barnen på trädgården och i söndags morse stod det minsann ett rådjur där och tittade. Häftigt att se det så nära. Det hörde ju inte till vanligheterna när man bodde på tredje våningen i ett miljonprogramsområde förut.
Vad som däremot var lite trist var att de tidigare hyresgästena inte hade städat riktigt bra efter sig. Sånt tar ju bara onödig tid och energi. Och tapeterna som jag hade haft så dåligt minne av, ja de var fullkomligt katastrofala! Sen när jag hittar mitt usb-minne ska jag minsann lägga upp en bild på sovrummets fondvägg så att ni får skratta lite. Det är en vit fondtapet och resterande är typ ljustljusljus beige från 90-talet. Man ser knappt skillnaden. Man ser typ bara att de har tapetserat rätt över den förra tapeten, som hade en 15 cm bred bård mitt på väggen. Ja, det lyser igenom, pluggar och bård och allt. Men snart blir det ordning på det. Emil håller på och målar stora badrummet just nu så man får ju ta en sak i taget.

Har lite köksbordsdilemma också. GRIMLE från ikea har jag varit lite sugen på. Men vilka stolar vet jag inte riktigt. Nån som har förslag på en stol som kan passa till? I rimlig prisklass såklart.

5 kommentarer:

Lisas inredningsblogg sa...

Vad roligt att ni trivs! Och att det gått bra, någerlunda smärtfritt kanske?! Har tänkt på er :D Ha en trevlig tisdag!! kramkram

Inspirera Mera sa...

Åh vad härligt med en ny lägenhet! Jag är också riktigt förkyld just nu, hoppas det går över fort. Kram Sandra

Mari sa...

Härligt att ni känner att ni trivs fast att bli förkyld vid flytt är inget vidare.

Jag bodde nästan där du bor innan jag flyttade in till stan. Bara ett par hundra meter kanske. Det är superfint där upp, får svänga förbi någon gång och bli nostalgisk. Hittar ju till dej nu.

Grimle är riktigt snyggt, IKEA har ju stolar som passar till, hade nog valt Gilbert i svart tror jag eller vitt. Bra pris på dem sen är ju Urban rätt kul fast jag vet inte hur de är att sitta på.

Kram och krya på dej!

Ingrid sa...

Vad skönt att ni trivs, men det brukar vara en hel del saker att pyssla med vid en flytt.

Har en utmaning på bloggen om du har ork över?

~Livet i byn

faster Josefin sa...

men trevligt var de! jag och mamma kommer nog snart upp och se hr ni har de. hälsa alla där hemma i tenhult! :)