söndag 14 september 2008

En ledsam dag

Mamma kom hit innan med beskedet att mormor gått bort. Har sedan hon åkte bara vankat av och an här hemma, medans Emil är iväg i Gislaved. Tvätten blev visst liggande. Det där tyget jag köpte igår och tänkte sy gardiner av ligger fortfarande på köksbordet och väntar. Har kollat flyg till Finland och kommer antagligen att åka dit en vecka. Jag får ställa in lite planerade saker, men det känns ganska viktigt för mig att vara där på begravningen.
Känns lite tråkigt att jag inte fick träffa henne tillsammans med Sigrid. Men hon har det säkert väldigt fint nu. Kanske kan hon titta ner på Sigrid från himlen.
Nä nu orkar jag nog inte skriva så mycke mer.

Ja, jag känner ganska stor saknad trots att jag på senaste tiden inte träffat henne så mycket. Min fina lilla mormor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så tråkigt! Synd ni bott så långt ifrån varandra och inte kunnat träffas så ofta men så är det ju oftast idag.

Hon sitter säkert där på ett moln och håller ett vakande öga över Er!!

Kram på dej!!

Anonym sa...

Jag köpte lampan på vägen som går mellan Ekhagen och Öxnehaga, det är bra och begagnat va eller jag bara blandar ihop dem.

Anonym sa...

Åhhh.. en stor kram kommer från mig.
Massa varma kramar

Emma sa...

Svar: Nu har jag lagt ut beskrivning på hur jag gjort med tavlan=)

Ush vad tråkit, beklagar verkligen!=/
Massa kramar, emmsan

Anonym sa...

Åh - JAG TÄNKER PÅ DIG! Mormor sitter säker på ett fluffigt & mysigt moln & tittar ner på sitt barnbarn & barnbarns barn! Snart finns det ju ett till barnbarns barn att spana på...

TA HAND OM DIG & DIN FAMILJ!
STORA KRAMISEN!!