torsdag 5 juni 2008

Nyvaken

Här sitter man med rufs i håret och försöker vakna till ordentligt. Sigrid är dessvärre mer morgonpigg och har valt att vakna tidigt. Och det är väl mest för hennes skull jag sitter uppe nu. Hade gärna slumrat till en stund igen efter att ha vaknat vid tre i natt för att ge henne mat.

Idag skulle mammagruppen gå ner till folkets park på picknick. Och jag ska inte följa med. Har annat att göra här hemma känner jag. Min mamma och pappa kommer och hälsar på senare och jag har snott med mig rabarber från Alexandras trädgård igår, som jag ska göra paj på. Pajen var Emils önskemål och så ska det såklart bli.

Som sagt, var jag hos Alexandra i Norrahammar hela dagen igår. Därav blev det heller inget bloggande. Men det var helt underbart att sitta i trädgården och njuta hela dagen. Det är inte så lätt att göra sånt annars när man bor i lägenhet. Vi åt lite rocky road-glass och sedan melon. Självklart blev det några koppar kaffe också. En liten promenix till affären för att köpa potatis och sen blev det mos med panerad fisk till middag. Mätt och nöjd åkte jag sedan hem. Och trött var jag minsann.

Japp, dags att piggna till i duschen nu medan Sigrid kan hålla sig något lugn babysittern.

Inga kommentarer: