torsdag 5 juni 2008

I bingolottopausen

Just nu sitter vi uppe i bingolottos säsongsavslutning. Emil somnade visserligen litegrann och jag hamnade vid datan en stund.

Tidigare idag ringde målaren och meddelade att de skulle komma och fixa tapeterna till sovrummet på måndag. Jahopp, tänkte jag och började klura på hur vi skulle ordna upp det med möblerna där inne för att det smidigt ska gå att komma åt alla väggar.

Sen kom mamma och pappa på besök och jag bakade en hallon och rabarberpaj. Supergott blev det med en klick vaniljglass till.

Åkte iväg och skulle hämta upp Emil på jobbet och sedan handlade vi lite. När vi var i affären ringde de om soffan. Sa att den skulle levereras på måndag. Kanonbra tyckte jag!

Nu i efterhand kan jag känna lite panik över det. Lägenheten är inte värst stor. Här ska jag, Sigrid, tapetbord och några målare trängas. Samtidigt som våra nuvarande soffor helst ska vara ute härifrån när de kommer och ska bära in den nya. Hur ska det gå ihop sig? Nu försöker man i panik få iväg de gamla sofforna i alla fall.

Och givetvis ska det bli skoj att ha upp både nya tapeter och ny soffa på samma dag! Men smidigt blir det kanske inte. Får kanske ta och låsa in mig på Sigrids rum när jag ska amma. För om vi blir av med gamla sofforna i helgen, så har jag ju faktiskt inget bra att sitta på när hon ska äta på måndag. Dilemma. För jag kan ju inte ligga i sängen bland målarna i sovrummet.
Jaja, här kommer bilden på soffan igen. Den är ju med i EMs reklam på TV:n nu också. Ni som tröttnat på att se den kan ju blunda. Själv kan man inte får nog av den. Äntligen är den här om nån dag bara!!

Inga kommentarer: