måndag 6 april 2009

Testbild


Wow! Det funkar att lägga in bilder i bloggen igen! Jag som trott att Emil gjort nåt knas med datorn nu. Emil hittade min usb-grej igår, äntligen!
Vi har nyss kommit hem från affären. Veckans mat är inhandlad och Emil håller på och stånkar och stönar med målafärg och roller inne på lilla toan. Blir nog bra när man slipper se hålen som var där innan.
Bilden ni får se från vårt nya hem är från "the master bedroom". Jag kände mig så jäkla klyftig när jag kom på att jag skulle ha ofeliafilten från ikea som överkast så länge tills jag hittar en annan. Har funderat över det ett tag nu och det här får vara en duglig lösning så länge. Det finns säkert nån annan som kommit på den briljanta idén före mig men ändå... Inga gardiner är ännu uppsatta och inga sängbord har vi heller. Lampan står på en gammal ikeapall för tillfället. Måste ha nattbelysning nu när jag ammar. Om ni undrar vad som hänger på sovgungan, så är det faktiskt lilla skutt som jag snott från babygymmet och satt dit. Tänkte den kunde få vara där och titta ner på Viola när hon gottar sig i gungan.
Jo, och ny säng är det också!! Det ska man inte glömma att nämna. Det var ju nemas problemas att bli av med malmstommen med madrass och allt.
Hoppas ni har en lika härligt solig dag som jag. Våran termometer visar 25 nu men jag tror den ljuuuuuuger. Har nog hamnat lite fel på solsidan...

3 kommentarer:

mamma till 2 busfrön o lilla freja sa...

hej kusse.. se där ja ett rum som har kommit till sin rätta. måste kännas skönt va!!! få ett kryp in o bara vara i nu... hoppas att ni har haft en bra dag idag! här har de varit full rulle i vanlig ordning, varit ute me barnen o plockat lite ris o pyntat de. så nu har vi fått lite påsk här, *S*
hoppas att vi kan ses på skärtorsdag våran egen nationaldag. *S*
kram

Mari sa...

Det är en glädje terometer du har för jag har varit i Tenhult idag vid 16-17 tiden och inte var det så varmt fast vi stod i solen hos fd svärföräldrarna. Var inne i butiken men blev lite besviken faktikt, mycket kläder och för lite heminredningssaker enl mitt tycker iaf men den är suermysig. Köpte lite The och lite annat smått och gott. Sen hämtade jag sonen på KABE.

Va bra att ni fick sängen såld utan problem....Ofeliafilten går väl och dra i åt alla håll och kanter har jag förstått eftersom en del har den som överkast, perfekt.

Var sak har sin tid...ni lär nog bli klara någon gång, bättre att göra det ordentligt än bara hafsa till det.

Kram och ha det så gott!

Selina sa...

Vilken gullig "hängmatta" lr vad man ska kalla den ;-P
Nästan så att man vill köpa en oxå haha
Kanske lägga katten i den ;-)
Hoppas ni hade en glad påsk!1

Kram Kram