måndag 27 april 2009

Beslutsångest

Vad händer med mig egentligen??? Idag åkte jag ut på en tur till vårdcentralen med Viola och efter det skulle jag minsann unna mig en tripp på stadens köpcentrum. Smaskade i mig en nogger mint på vägen dit och tänkte ut vad jag skulle kika på i affärerna. När man inte varit ute i affärer på evigheter hinner man bli riktigt köpsugen. Så när jag väl kommer dit går jag in på Dukas vårrea(25% på nästan allt) och tänker : NU, nu ska jag ha en vit stelton termos! Jag är värdig den!!!
Kommer fram till steltontermosjävlarna och läser på lappen att de inte är rea på dem. NÄHE. Ingen vit fanns det heller. Typ hela humöret borta. Så gick jag in på Hemtex. Hittade en kudde som var underbar och tänkte: Ah, jag väntar, detta är ju en klassisk "reabutik" så jag kommer tillbaka när det annonseras om halvapriset på allt..
Gick vidare till Iems(detta är minvanliga turordning på butikerna i köpcentrumet). Tänkte: ÅH, en NORMLAMPA! Till halva priset! Shit, det måste jag ju ha!!! Till vad? Vart ska den hänga?
När jag sen började närma mig bolaget med ganska butter min funderade jag skarpt på att köpa en flaska vin. Men icke sa nicke. Amning pågår ett tag till.

Ja, sen blev det att jag tittade i de andra affärerna. Inget viktigt egentligen. Dagen slutade med att jag träffade underbara kusins familj och då hade jag handlat så mycket som två t-shirts till Sigrid. Presentkorten som jag har på köpcentret ligger tryggt kvar i väskan. Dagens skörd: barnkläder och en nogger mint. Och en mjukglass med kusinens familj. Utan strössel.

Inte ens ikea.

Och nu borde jag nästan ta tempen på mig själv. Sjuk har jag blivit. Sjuk i huvudet. Jag KAN inte shoppa längre.



Men den här stolen från ikea vill jag ändå ha. Den vill jag ha vid vårat nya arbetsbord som eventuellt ska ordnas i veckan. Vi får väl se vad det blir till slut..

5 kommentarer:

Mari sa...

Det låter inte bra det...eller är det bra? Pengar går det ju inte åt iaf.

Hörde av grannen att det var 25 % så det kanske blir en tur.

Ha det så gott och kram!!

Stolen var ju läcker, är nog två veckor sen jag var på IKEA, börjar krypa i mej så sakta.

Mari sa...

Det är ett grått stenhus, ligger precis i slutet av bron.

Ha en bra dag på Mockey Town, ska förbi där på secondrunda sen.

Kram!

Mari sa...

Fasen glömde!! Det var ganska matt, blev lite mer glansigt nu, kakfatet alltså.

Therese sa...

Hejsan!
Hittade hit genom Maris blogg=)
Kul att läsa om en som också skriver om lite barn och inredning m.m.

Hinner tyvärr inte kika så mycket här hos dig just nu (ska lämna på dagis)men jag kommer tillbaka=)

Ha det så bra!

Therese sa...

Hejsan!
Hittade hit genom Maris blogg=)
Kul att läsa om en som också skriver om lite barn och inredning m.m.

Hinner tyvärr inte kika så mycket här hos dig just nu (ska lämna på dagis)men jag kommer tillbaka=)

Ha det så bra!