onsdag 8 april 2009

Onsdag















Oj vad jag känner mig trött idag. Har redan dragit på mig mysbrallor och dricker lite thé som jag köpte i Butiken. Vi var ute en sväng i stan tidigare och efter det märkte vi att det var regn på gång så jag tog på mig ansvaret att gå till affären för att handla mjölk. Min baktanke var såklart att jag skulle få liiiiite egentid och möjligheten att titta in i Butiken. Köpte lite gott thé som sagt och ett par härliga doftljus fick det också bli. Inget storslaget egentligen. Dte var i alla fall värt en promenad i regnet.
Just nu rullar tvättmaskinen och barnen sover. Rätt skönt att ha det tyst och lugnt en stund. Emil nämnde nånting om att göra upp en plan för hur vi ska inreda här hemma och det låter ju inte helt dumt. Just nu står hallen ekande tom som ni kan se på bilden ovan. Praktiskt visserligen, eftersom Sigrid kan springa runt bäst hon vill. Men tråkigt. Nån typ av matta hade nog gjort det mer hemtrevligt. Kanske skulle det vara några såna här? Det verkar tyvärr inte finnas i färger som jag vill ha bara... Jag tar gärna emot förslag på matta. Hallen är ju lång så det krävs nog en riktigt lång en för att det ska se bra ut.
Hängde upp lite gardiner idag och igår, plockade även in lite påskris som inte fått några fjädrar eftersom jag inte hittat några. Accenten i köket är för tillfället grön, det blev bara så av sig självt när vi packade upp och så får det va ett tag tror jag.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fritz ;-P
Vilken mysig blogg du har gumman!!
Fint hem & fina barn har du skaffat dig :-)
Hoppas vi ses snart!!
Tills dess får jag följa ditt liv här på bloggen din ;-)

//Love Selina

Mari sa...

Var det gott Thé? Har inte orkat fixa det ännu...har hällt kaffe i tangetbordet men det funkar tack o lov.

Ha en bra kväll!

Ingrid sa...

Svårt det där med mattan, en Pappelina är ju aldrig fel...

~Livet i byn

Inspirera Mera sa...

Vad synd att det inte fanns i någon färg som du ville ha för jag tror det skulle vara snyggt med två tre sånna mattor efter varandra.

Svar: Vilken bra liknelse! Det är precis så det känns. Kram Sandra

Emma sa...

Lägenheten ser ju kanonfin ut och jag tror det kommer bli riktigt bra när ni får det som ni vill. Kanske skulle en Pappelina sitta fint i hallen eller det kanske inte finns så långa!? Ha det bra, kram emmsan

Mari sa...

Lägenheten verkar ju kanon. Har aldrig varit inne i någon där bara gått utanför några tusen ggr genom åren. Har du kollat på Rusta? De har många fina mattor. Har varit på IKEA idag, redan vid 10 tiden för att slippa allt folk. Var tvungen att köpa en tavellist och lite tyg och påskpresent till dottern. Sen har det solstolen och nu sprayar jag lite....men bara lite.
Ska ta kväll nu...låter bra va?
Testade théet och det var jättegott, bra smak vi har.

Kram och ha en bra fortsatt påskhelg!!

Ingrid sa...

Tur att det finns fler än jag som blandar!

Trevlig kväll!

~Livet i byn

Malin sa...

Vad trist med din vän också. Ja tyvärr visar sig sidor hos vissa som man inte trodde fanns och det gör en väldigt besviken. Kram på dig!

Karin sa...

Pappelina har fina men dyra plastmattor. Rusta har bra alternativ, blåvit eller rödvitrandiga plastmattor.