fredag 24 april 2009

Sigrid med den egna viljan


Helgen närmar sig och just nu står Talang 2009 på i bakgrunden. Jag och Emil huserar vid varsin dator ikväll. Han helt fångad av nåt dataspel och jag läsandes massa bloggar.
Idag har det varit så fantastiskt bra väder att man inte kunnat låta bli att vara ute. Vi promenerade ner till affären och köpte med oss en glass med saltlakritssmak som vi sen njöt av på altanen här hemma.
Sigrid hon börjar väl upptäcka sitt "jag" mer och mer för varje dag som går. Hon har verkligen koll på läget. Pussas kan hon också göra när man frågar henne. Ikväll vägrade hon gröten av nån anledning. Jag försökte med alla medel få i henne den medan Emil badade Viola. När han var färdig med henne tog han över försöket med Sigrid som slutade med en krossad matskål på golvet och en jäklans massa gröt på tapeten(våtrumstapet nästa?). Utan ett ord tog han fram moppen och Sigrid satt som en liten ängel i sin matstol.
Efter ett tag lyckades ändå jag få henne att äta gröten och hon kunde gå och lägga sig. Det blir som lättare så om hon är mätt vid läggningen för annars finns risken att hon hoppar runt i sängen mitt i natta.

Och Viola hon är så lättflörtad nu så man blir helt varm så fort hon ler. Dagen med henne har varit kanonbra. Hon sov så gott i vagnen ute idag så. Inget gaperi i affären heller.

Och löning är det också. Jisses vilken trevlig fredag vi haft!

Men imorn är det lördag och Emil jobbar "långlördag". Då lär jag få svettas lite. Jag vågar nästan lova att jag ska baka Pollymuffns, så fikagäster är hjärtligt välkomna.

1 kommentar:

Mari sa...

En dam som vet vad hon vill med andra ord.

Saltlakritsglass har jag aldrig testat....ska bli en ny upplevelse.

Lön på måndag.....

Kram!