onsdag 7 maj 2008

Som alla vet så...

... är det varken lönt eller tillåtet att göra vad som helst i en hyresrätt. Nu råkar vi ju bo i en sådan och naturligtvis finns det vissa saker som jag retar mig på. Till exempel att fönsterkarmarna är målande i mörkt brunt. Skulle gärna ge hyresvärden förslaget att måla alla fönster i vitt, men knappast skulle mina önskemål gå igenom, då de skulle vara tvungna att måla ganska många tusen fönster i vårat bostadsområde.
Sen finns den där ihåligheten mellan två skåp i köket. Varför i tusan är det så? Hos oss innebär det att massa onödiga prylar där. Sånt som man inte vill visa världen och ändå så syns det. För ett tag sen köpte jag detta tyget:
..från ikea. Tanken är väl att jag någon gång ska få tummen ur och sy en sak som ska hänga för den där ihåligheten. Jag har bara kommit så långt i planeringen att jag börjat fundera på om tyget ska hänga rakt och slätt, eller ska det vara veckat? Och om det nu ska vara veckat, så vill jag inte ha sånt där fult rynk på tyget. Alltså skulle jag behöva fixa med öljetter. Eller?

Ja, nåt sånt ska jag i alla fall ordna upp snart. Nu ska jag ta och äta något och sen ska jag springa ner till loppisen och kika lite. Vädret är ju helt underbart!

Inga kommentarer: