fredag 23 maj 2008

Snart är det dags för lilla pluttans dop och i mitt huvud snurrar just nu bordsdekorationer. Som gammal florist borde man väl kunna knåpa ihop nånting, även om det var evigheter sedan man gjorde sånt. En del saker ligger fortfarande kvar i benmärgen medan andra saker saker är glömda för gott (typ ap-fula rosetter man gjorde i skolan jämt o ständigt, minns du det k-son?).

Här i stan finns en butik som heter Unik. På deras hemsida finns en hel del inspirations-bilder på dukningar och annat. De som går i giftastankar kan ju kika in på den sidan för de har verkligen knåpat ihop jättefina brudbuketter.


Bilder: lånade från Unik


Jag tycker att det kan vara superläckert att göra nånting med grönsaker eller frukter på borden. Som dessa med pepparfrukter. Nu är inte färgerna på dessa dukningar riktigt vad jag ska inrikta mig på. Jag ska nämligen försöka få allt i vitt, grönt och rosa (Det märks väl att jag gillar de färgerna ganska mycket just nu). Jag har målat upp nån bild med gröna äpplen och heaven-rosor i huvudet. Kanske kan det bli nåt av de tankarna, måste spåna lite mera.

Inga kommentarer: