söndag 11 maj 2008

Godmorgon alla solstrålar!

Ytterligare en dag med riktig sommarvärme. Kanske den sista på ett tag så det gäller att passa på att vara ute. Tänkte att jag skule ta en promenad till affären med Sigrid och köpa tidningen.
Just nu står tv:n på med nyhetsmorgon. Amanda Jenssen gästar och jag måste nog säga att hon låter riktigt ap-tråkig att lyssna på när hon intervjuas. Hon verkar sömnig, programledaren är nära en gäspning och jag däckar nog vilken sekund som helst om jag inte snart stänger av.

Jag kan i alla fall meddela att jag lyckades få upp den där vinflaskan till slut och den första klunken smakade himmelskt. Samtidigt som jag smuttade på vinet kokade jag lite mandelpotatis och slängde in lite lax i ugnen. Detta serverade jag sedan med smält smör och lök (så som min mamma alltid gjort) och en god sallad till. Riktiga sommarsmaker blev det! Efter maten satt jag och njöt på balkongen en stund och sedan spelade jag och Emil TP innan det blev läggdags. Han gav upp och jag ledde såklart i hästlängder.

Inga kommentarer: