torsdag 3 januari 2008

Snö och morgonfilosofi

Det snöar för fullt nu, och jag älskar ju snö. Speciellt att stå inne i värmen och titta ut. Men tanken är att jag ska ta mig ut i den där yrande snön sen. Och jag vill INTE riskera att halka. Och risken finns ju när man bor på ett berg som jag gör...
Jag kommer heller aldrig att våga ta körkort. Jag litar nog inte på mig själv som förare. Därför är det ändå rätt tryggt att ta bussen. Fast för nån dag sedan körde en buss in i nån vägg här i närheten. Det innebär ju att det kan ske olyckor med bussar här i stan också. Och risken för att träffa på nån psykopat blir ju större om man väljer att resa kollektivt.

Jag har nog blivit en chicken efter alla olyckor som drabbar oss...


Nu ska jag nog i alla fall ta och bre mig en smörgås, UTAN att hyvla mig i tummen när jag ska lägga på osten. Det är tråkigt att vara själv hemma. Men jag har ju faktiskt lilla Orvar i magen. Han har ju härjat där inne hela morgonen. Tänk att det redan är vecka 35 för mig imorn!!

Inga kommentarer: