torsdag 24 januari 2008

Redan torsdag...

... och dessutom går jag in i v. 38 imorn.

Nu kommer verkligen känslan av att man bara väntar, väntar och väntar.

I tisdags var jag och Emil uppe tidigt och kollade på film hos barnmorskan. Fick ju se filmerna själva eftersom den "duktiga" personalen glömt bort att informera oss om föräldragrupp. Väldigt synd att man inte lär sig andning och allt det där som skulle behövas, träffa andra i samma sits tex.
Sen kollades hjärtljuden upp och de låg på 148. Och bebisen var ruckbar, alltså inte helt fixerad, men nästan :)

Igår åkte jag och mötte Emil på A6. Åt lite lunch och kollade i affärer. Nu har jag börjat snegla på vanliga kläder igen. Ser fram emot att kunna dra på mig mina gamla jeans(om det nu går)...
Efter det åkte vi vidare till sjukhuset för att lyssna på förlossningsförberedande information. Jag hade snott med mig de sista hallonmuffinsarna från frysen, så dem mumsade vi i oss i pausen.
Sen visade de samma film som vi hade sett dagen innan hos barnmorskan. Det var ganska tråkigt att se samma sak en gång till, insåg väl sedan att vi kunde åkt hem mycket tidigare.

Idag har jag inga särskilda planer. Kanske gå ut en sväng om man orkar.

Inga kommentarer: