lördag 12 januari 2008

Lördag morgon och utan glasögon..

Nu sitter jag här, nästan halvblind och skriver. Glasögonen ligger inne i sovrummet och jag är så lat så jag orkar faktiskt inte lyfta min rumpa och gå dit och hämta dem. Så alla som läser får ha överseende med konstiga felstavningar.

Jag har varit i Gislaved ett par dagar nu i veckan. Kom hem igår. Nu ska jag verkligen INTE åka dit innan Orvar visar sig för världen. Jag blir bara grinig och gnällig av att vara där. Så det är helt underbart att vara hemma nu, egen morgonrock, egna rutiner, fjällyoghurt till frukost, slippa väcka Emil som ligger och sover, att kunna titta ut genom köksfönstret och tänka: vad ska man göra idag? Kanske orkar man gå ner till loppis som har öppet?

Fast jag vet inte om jag orkar GÅ. Jag var på ikea med kryckorna igår... KATASTROF! Så jäklans trött blev jag, att det bara blev en vas vi köpte. En billig liten rosa i glas... Men det e fin! Jag såg en lampa jag måste ha också, tänkte bara vänta på att ungen e ute så man vet vilken färg man ska ha. För den skulle va himla fin på hyllan i bebis-rummet. Och kostar bara 149 kr...
Japp, sen vill jag tacka Sara för den fina kommentaren. Inte ofta någon kommenterar här i bloggen. Och eftersom jag är sådär gravidkänslig och lipar åt allt och inget, blev jag nästan tårögd av att läsa det hon skrev. *Tack tack*

1 kommentar:

Anonym sa...

Vassego :) Menade varje litet ord..