onsdag 2 januari 2008

2 dagar in på nya året..

Nu är det 2:a Januari minsann. Här sitter man i morgonrock medans älsklingen är och jobbar nere i Gislaved.
Skar mig typiskt nog på tummen när jag skulle hyvla ost och just i den sekunden ringde Emil såklart. Så jag grät som en bebis en stund tills jag lyckades samla modet och sätta på ett plåster. Det gör fortfarande ont, men jag fick i alla fall två goda mackor på den där förbannade osten med hyveln.

Förra året(2007) var ett väldigt konstigt år nu när jag ser tillbaka på det. Både gott och ont.

Januari: Jag och Emil letade lägenhet och hittade en fin trea.

Februari: Jag minns alla hjärtans dag, när min Emil-älskling hade gjort så mysigt hemma och köpt en önskad skiva. Själv var jag inte lika romantisk. Jag skäms.

Mars: Jag fyllde år och firade med fest i den lilla lägenheten på Norrängen. Kim råkade ha sönder en popcornmaskin och jag och Heli hamnade i tidningen.

April: Vi åkte med husbilen till Kolmårdens djurpark och hade en jätte mysig dag.

Vi fick börja flytta in i nya lägenheten tidigare än planerat. Och vi tog en hel del långa promenader på det nya området..Maj: Jag lyckas bli gravid nån gång runt den 10:e utan att ha en aning om det.

Juni: Johan(Emils bror) tar studenten och Elin har fest. Under dessa två tillfällen mådde jag konstigt och tålde knappt att dricka nån alkohol alls. Den 18:e gör jag ett graviditets-test på lunchen hemma hos Emils föräldrar. Plusset visar sig och i samma ögonblick blir jag och Emil shockade och inställda på att bli föräldrar. Kommer aldrig glömma denna dagen. Lyckan var total. Svårare var det att berätta för våra föäldrar om det. Hahah!

Midsommaren firades i husbilen i Askim utanför Göteborg. Mina farbröder var med och vi var på Liseberg två dagar. Emil envisades med att köpa en riktigt ful bild på mig i flume-riden(som nu står på hyllan i bebisens rum)

Juli: Illamåendet håller i sig och som tröst åker jag med Eva till Ullared och köper första plagget till bebis.

Augusti: Jag jobbar i jönköping. Jag börjar på högskolan.

September: Den 13:e var vi på första riktiga ultraljudet. Härligaste känslan och Emil och jag promenerade därifrån med glatt humör i helt underbart väder.

Oktober: Emil fyller år och det firas med kalas hemma hos oss

November: Emils mormor går bort. Stor sorg och saknad.

December: Jag julpyntar och fixar så mycket jag orkar hemma hos oss
Vi hämtar vagnen och magen har vuxit sig stor


Och nu ser man bara fram emot vad det nya året har att erbjuda. Vi kommer att bli föräldrar till vårat underbara lilla barn!

Gott nytt år och god fortsättning till alla!

Inga kommentarer: