torsdag 21 maj 2009

Snart är det morsdag...

Lika bra att skriva det som rubrik så att visa här i familjen inte råkar missa den högtidliga dagen. Jag är ju mamma dubbelt upp nu och det tycker jag borde firas. Det är minsann inte alltid lätt att ha en ettåring som springer runt och samtidigt ha en spädis hängandes i tutten.

I morsdagspresent önskar jag mig en teckning ritad av de barnen i familjen som kan hålla i en krita(typ Emil och Sigrid), en maskros plockad från trädgården, en stor kram och ...



... någon av dessa underbara duschprodukter från Philosophy. Lyxigt, väldoftande och alldeles underbart. Finns att köpa på cow parfymeri. Antagligen den enda svenska webshopen som tillhandahåller dessa godsaker från amerika.

Ja, det var ju bara ett tips till dig Emil. Annars duger det bra om jag kan få äta en middag i lugn och ro, utan att vagga babysittern med ena foten samtidigt.


5 kommentarer:

karola sa...

...lycka till med morsdags drömmarna!

Ingrid sa...

Åh vilka fina saker du drömme om, de måste dofta underbart!!

Jag suktar också efter godsaker, allt från plockgodis, ostkrokar, jordgubbar och grädde...mmmmm!!

~Livet i byn

Selina sa...

Haha ja det låter lite jobbigt att äta & vagga samtidigt ;-P
Hoppas du får något utav det iallafall.
Det va kul att se dig med gumman, bättre än inget som sagt!
Ja hoppas på en fika i sommar ifall vi är där samtidigt vill säga.

//Love Selina

Skönt Hemma sa...

Ha ha tycker jag känner igen mig lite... :D Hoppas dina önskningar infrias till mors dag!

Mari sa...

Jadu att få äta i lugn och ro kan vara guld värt...bästa presenten kanske? Fast visst är du värd lite goa duschprodukter oxå, det känns så lyxigt speciellt i din sits.

Gårdagen har jag inte så mycket minne av, sov det mesta av dagen, helt galet.....idag känner jag mej lite piggare iaf men inte helt ok. Måste jobba i morgon för vi har inget folk....Panodil och Ibumutin får det bli i massor.

Just nu är det värsta trista vädret. Ska kolla hur jag jobbar nästa vecka lite senare kanske har jag en bra dag att komma ut på.
Är ledig fredag men då är det Jönköpings marknad. Du ska kanske dit en sväng?? Inte lätt med två barn fast är man tidigt så brukar det gå bra.

Tänkte jag skulle se om R och jag kunde hitta på nåt, tar det lite lugnt men det flyter på om man säger så. Fast det är ett evigt pusslande för att få träffas pga våra arbetstider.

Kram på Er och så hörs vi