lördag 23 maj 2009

Arbetsrum


Nu är vi på en början av arbetsrummet. Med tre lådhurtsar och en låååååång bänkskiva skapade vi en arbetsplats för två personer. Emil ockuperade första platsen mot hallen med sin stora (och älskade) dator och min plats var given vid fönstret.
Mamma och pappa kom förbi innan och hon erbjöd sig het plötsligt att sy en gardin lite snabbt. Tänk vad bra! Det hade jag nog aldrig haft energin att göra sådär bara.. Jag är jätte nöjd med gardinen och det är väl tur att man går och spar på gamla tyger i garderoben. Väggar och golv är ju inte de fagraste just nu men det skall åtgärdas med tidens gång.
Nya stolar ska det också bli när vi hittat vilka vi vill ha. Jag vill absolut inte ha två olika stolar, så det gäller att vara överens med mannen i huset innan inköp görs.

Med det önskar jag en fortsatt trevlig kväll!


2 kommentarer:

dahlarna sa...

Vilken fin gardin! Vad underbart att få spontanhjälp med att sy den! Hoppas att ni har det bra! KRAMAR!

FURNISH.etc sa...

Snyggt arbetsrum!