onsdag 30 april 2008

Vad brukar jag säga om denna dagen?

Idag är det:

  • kungens födelsedag
  • valborgsmässoafton
  • premiär på Sigges loge
  • och min NAMNSDAG!!!! ( i Finland alltså, för det finns ingen Mirka i svenska almanackan)

Dessa saker brukar jag alltid komma ihåg att nämna den 30:e april, men i år blir det minsann inte firande av något av dem. Kungen brukar jag ju inte fira, men det brukar vara mysigt att se valborgseldarna och gå på Sigges premiär. Sen vet jag att det "bara" är Emil som grattar mig på namnsdagen idag(för att jag påminde honom innan). De gratulationer jag vanligtvis brukar få kan jag ju glömma nu faktiskt. Ingen ide att sitta här och hoppas på omtanke.

Men nu när jag får tillbringa dagen i min ensamhet med Sigrid, så ska jag göra det bästa av den. Har planer för att gå upp och handla lite i affären och sedan kanske ta och baka nånting tills Emil kommer hem från jobbet.

Inga kommentarer: