fredag 18 april 2008

Fredag


Klockan är redan ett och jag har inte hunnit slänga i mig nån mat förutom en färsk champinjon. Har varit ute på promenad med Sigrid som just nu ligger och sover så sött i vagnen. Men snart är det dags att äta för henne och därför vill jag inte starta upp nåt stort matlagningsprojekt åt mig själv. Rätt som det är så vill hon själv äta och då är det bara att lämna spisen och det är ju inte så smart kanske.

Så medan hon fortfarande sover hinner jag slänga in ett inlägg här.

Jag vill också tacka för de fina kommentarerna om min tårta. För alla andra som funderar på att göra en sådan kan jag rekommendera att göra den en dag i förväg, med dekorationer och allt. För när jag smakade på den igår, tyckte jag att mmf:en var lite väl mastig och papprig. Annars var fyllningen jätte god. Emil som inte gillar marsipan uppskattade tårtan i sin helhet, med tuggmotstånd och allt. Tårtan smakade ju betydligt bättre idag i mitt eget tycke.

Inga kommentarer: