lördag 27 juni 2009

Hålla koll på tiden..

Bild: från underbara butiken Cosas

Det är ett under att jag är så punktlig som jag är trots att det inte hänger en endaste klocka uppe hos oss. Det enda jag har att gå på är datorn(som inte riktigt alltid är på) och mobilen(som strejkar väldigt ofta och ställer om sig till 02.00 trots att tiden egentligen är 15.34). Jag är sugen på att hänga upp en stor klocka på våran tomma vägg i vardagsrummet. En sån här, så ser man den från köket, från soffan och från ytterdörren genom den långa hallen. Men icke klistra sådan på våran apfula tapet. Först ny vägg, sen ny klocka.

En annan typ av klocka som önskas till hemmet är en timer enligt bilden ovan. Mest för att den är ruskigt snygg, men sen också för att hålla koll på riset som puttrar vid spisen. Emil är expert på att rusa ifrån kastrullerna, så nåt som skriker till om tiden(förutom jag) borde finnas. Den här timern har dessutom magnet så den skulle nog passa fint vid våran samling av prylar på sidan av kylen.

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Men så gulligt om du kunde göra det, har de den kan jag ju ringa dit så kanske dom kan skicka? Men bara om du har tid och möjlighet.

~Livet i byn

Mari sa...

Jag har faktiskt t.om börjat med klocka på armen men mest som prydnad, urtavlan är så liten att jag knappt ser den ;-)

Lusigt nog så har man ändå en aning om vad klockan är.

Den stora klockan är urläcker:-)
Timer skulle jag inte klara mej utan är bra när man ska ta en tupplur oxå...

Funderar på om du kunde knåpa ihop en snygg fotlänk till mej...

Ha en bra dag och kramen!!

Ingrid sa...

Ja ingen brådska, hinner du inte så hinner du inte. Jag har fått tag på en vit, men det är inte klart om den finns hemma ännu. Jag väntar på mailsvar... Fast jag hade hellre haft en puderfärgad.

~Livet i byn