tisdag 3 februari 2009

Rationell variera

Bild: ikea


Detta är nog en sak som är en självklarhet till mitt nästa kök. Jag köpte visserligen nya kryddburkar för ett tag sedan, men dessa från ikea är nog snäppet bättre så ett byte är ett måste.
För som de flesta säkert känner till, så är inte den bästa förvaringen för kryddor på hyllan ovanför fläkten. Lätt att de hamnar där eftersom de då blir lättåtkomliga. Jag vill gärna ha mina kryddor stående synliga så att jag slipper rota långt inne i ett skåp när jag matskapar, då ska allt oftast gå i en rasande fart(Emil vet hur känsligt det blir att komma och störa mig). Jag kommer antagligen att vilja ha minst tre stycken som får placeras på väggen i en rad uppifrån och ner. Sen märker jag dem med min älskade dymo.
Burkarna som placeras i hyllan går under namnet RATIONELL VARIERA. 139kr för setet är ett fynd enligt mig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dom där burkarna var toksknygga, sådan vill jag också ha...

~Livet i byn

Anonym sa...

Snygga,klart fynd :D

Anonym sa...

Dom burkarna har jag missat totalt fast man kan ju inte ha koll på hela IKEA fast har rätt bra koll tycker jag, var där i förrgår och dottern handlade och jag med för den delen fast bara gardiner till rummet. Sovrummet får det blommiga....jadu, det ska bli kul att se.
Jäkla nerförsbacke ni har mot Kungsängsskolan, värsta blåsan på lilltån nu.....fick gå och spänna emot för att inte rulla nerför backen.......sen rask promenad bort till KFUM, genomsvett och snabbt gick det vill jag lova.....flås..........

Kram och ha en bra dag!!

Anonym sa...

Ojj gud så bra! Det ska jag köpa! Jag tycker det är jätte svårt med kryddburkar.. har letat men inte hittat några snygga innan! Dom här var ju kanon!
Kramar