lördag 8 mars 2008

Resultatet..

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg om vad jag skulle göra efter förlossningen. Såhär såg det ut:

Efter förlossningen:


  • Fixa världens godaste ostbricka med extra mycket BRIE!
  • Gå långa promenader(med bebis naturligtvis)
  • Ta på mig mina vanliga skor
  • Sova på mage
  • Ordna med gardinerna till bebisens rum
  • Slänga ut glasbordet innan jag blir helt vansinnig! (inom 2 år)
  • Gå ner i vikt (kan ej kombineras med ostbrickan men men...)

Såhär blev det:

  • Det första jag år när jag kom hem från BB var brie. Sedan dess har jag vräkt i mig en STOR brie-tårta. Har fått lite avsmak nu.
  • Blir än så länge KORTA promenader när jag orkar. Känns fortfarande som att jag blivit överkörd av en pansarvagn.
  • Mina vanliga skor är SKITFULA, så varför skulle jag vilja ha på mig mina gamla vanliga skor egentligen? Så fort jag kan ta mig till en vettig affär ska jag köpa ett par vårskor. Men svullnaden i fötterna har gått ner.
  • Jag har sovit på mage. Lite. Men jag känner mig verkligen överkörd av en pansarvagn.
  • Ordnat gardiner? Nån som har tid att fixa det åt mig kanske?
  • Glasbordet består. Med fläckar på.
  • Jo jag har nog gått ner. Men nu när jag bosatt mig i sängen på heltid och äter massa praliner lär jag ju snabbt vara uppe i samma skrämmande viktklass som för tre veckor sedan.

Inga kommentarer: