måndag 11 februari 2008

Vad göra?


Här sitter man i köket och glor. Just nu ser jag att det springer en hund lös där ute, en stor svart sak och ingen ägare i sikte. Tiden rinner sakta förbi. Vad ska man hitta på?

Min kära kusin har för ett par timmar sedan fått en jättefin pojke. Hennes man skickade mms och jag råkade svara honom lite sent, så de hade redan hunnit få för sig att även jag låg inne på förlossningen och krystade nu. Ja det skulle ju inte vara helt fel att dela tiden på BB med kusin. Men icke. Möjligen på gång. Hur ska det egentligen kännas då? Det trycker på rätt bra nu. Och även om barnmorskan försäkrar att bebisen inte alls är stor känns det som att det är nån gigantisk sak där inne. Säkert 7 kg!!
Nu återstår bara min förlossning och jag hinner nog tänka en miljon galna tankar innan bebis bestämmer sig för att komma. Min stora skräck just nu är att det skulle bli kejsarsnitt. Tänk om, tänk om....
Jag måste nog sysselsätta mig med nåt snart. Vad? Ska man baka nåt igen?

Inga kommentarer: