fredag 30 november 2007

v.30

Shit, vad tiden går! Nu är man redan i v.30 och det är 10 veckor kvar. Man får nästan lite ångest av att tänka på det. Snart är det jul och hela december kommer att rusa förbi, som den alltid gör. Magens sf-mått var 29 den här veckan och hjärtslagen låg på 145. Mitt blodvärde var mindre bra, vilket betyder att jag får käka lite mer järn-tabletter än vad jag egentligen vill.
Har suttit och spånat på lite namn nu på morgonen igen. Fast jag håller nog mig fast vid de namnen som jag tyckt varit bra från början.
Bebis sparkar nog egentligen inte så mycket längre. Vrider sig mest. När jag sover brukar jag ha handen på magen och ibland vaknar man av att 'han' buktar ut. Verkar som att han börjar tycka att det är trångt där inne, så som han trycker ibland. Sen vill han ju gärna göra detta när man är ute och handlar och då blir det gärna lite smärtsamma buktningar.
Snart orkar man knappt gå någonstans längre. Jag som älskar Ullared skulle nog inte ens fundera på att åka dit nu innan ungen är ute. Jobbigt nog att gå till busshållplatsen.

Snart ska jag ta och klä på mig. För imorn är det 1:a december och jag ska knåpa ihop en julkalender till Emil. Så jag ska bege mig iväg till affären helt ensam och handla lite saker till hans kalender som ska hänga på väggen här i köket. Får väl lägga in en bild av resultatet sen.

Inga kommentarer: