torsdag 29 november 2007

Glukosbelastning

I tisdags var jag på glukosbelastning. Släpade med min Emil tidigt på morgonen för att han skulle hålla mig i handen när jag blev stucken i fingret igen. Sen fick jag dricka glukoslösning (smakade faktiskt inte SÅ illa med citron i). Sen skulle man sitta ner i två timmar utan att sova eller äta. Och självklart blev jag skittrött av att sitta där. Illamående och yr. Fast det e kanske inte så konstigt när man hade varit fastande i 13 timmar.
Sen fick jag ett nytt smärtsamt stick i fingret. Kan ju iaf säga att glukosbelastningen inte är så farligt att göra som folk säger. Och inte hade jag nån diabetes heller.

Idag är det torsdag. Har kollat på mumin och ätit lite frallor till frukost. Skulle egentligen varit i skolan nu och gjort en muntlig redovisning med min studiegrupp. Tyvärr går inte allt som man tänkt sig jämt. Hoppas i alla fall att de som står där o redovisar men MIN powerpoint presentation känner sig stolta över att använda något som JAG suttit och gjort i timmar. Jag är kanske inte lika snabb och duktig som andra men jag kan med säga att jag gjort mitt bästa. Sen om det finns personer som tycker att det inte räcker till.. fine.. då behöver jag aldrig prata med dem mer. Kan även säga att de antagligen läser till fel yrke på Högskolan... för det krävs ju att man har kompetensen att arbeta med människor i det yrket. Den förmågan saknas ju speciellt hos en person i våran studiegrupp.

Tack och hej

Inga kommentarer: